ZAJĘCIA TANECZNE PROWADZONE SĄ W KAŻDY WTOREK I CZWARTEK
PROGRAM DZIAŁAŃ KOŁA TANECZNEGO
Głównym założeniem programowym realizowanym w ramach działania koła tanecznego jest rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem oraz rozwijanie różnorodnych form ekspresji ruchowej. Naczelnym zadaniem jest, aby dzieci na tych zajęciach świetnie się bawiły i były współorganizatorami tych zajęć,
Działania z dziećmi podzieliłam na trzy grupy:
1.integracja i komunikacja
2.kształtowanie twórczej postawy dzieci
3.poczucie własnej wartości
Dobre komunikowanie pozwala wyrażać własne uczucia i myśli, kształtować samoocenę i dobrze współdziałać w zespole. Umiejętność dobrego komunikowania się ze sobą jest warunkiem udanej i zgranej grupy.
Poprzez prowokowanie dziecka do działania-(układania własnych kroków, układów tanecznych, dobór rekwizytów, wymyślanie strojów) kształtuje się twórczą i aktywną postawę i wzmacnia poczucie własnej wartości.
Opinia o samym sobie kształtuje się na podstawie oceny osób z którymi dziecko się styka, doświadczenia które zdobywa obserwując własne działanie i jego efekty. Zajęcia dają możliwość doświadczania, że są atrakcyjne, lubiane przez innych, że pokonują trudności i osiągają sukces indywidualny i grupowy. Wszystko to powoduje, że stają się pewniejsze, śmielej prezentują własne możliwości przed coraz większą społecznością.
Zajęcia kółka tanecznego odbywają się dwa razy w tygodniu po pół godziny.
[read more=”Więcej” less=”Zwiń”]
Przebieg zajęć odbywa się według ustalonego scenariusza:
Część wstępna:
– czynności organizacyjno- porządkowe
– zabawy muzyczno-ruchowe
– przypomnienie i doskonalenie wcześniej poznanych kroków i
Część główna:
– ćwiczenia rytmiczno-taneczne
– nauka nowych kroków i figur
– tworzenie tematów i układów tanecznych
– powtarzanie i utrwalanie kompozycji tanecznych
Część końcowa:
– ćwiczenia oddechowe i rozluźniające
Cele ogólne:
1.Stwarzanie dziecku możliwości do odtwórczej i twórczej ekspresji muzycznej
2. Kształtowanie kultury fizycznej poprzez taniec
3. Poznanie kroków i figur tanecznych
4. Poznanie tańców ludowych, narodowych i nowoczesnych
5. Integracja grupowa
6. Współudział w uroczystościach przedszkolnych, przeglądach tanecznych
i konkursach lokalnych
7.Rozwijanie predyspozycji tanecznych u dzieci uzdolnionych
Cele operacyjne:
Dziecko osiągnie określony poziom sprawności ruchowej
– pozna zabawy na integracje i komunikację
– wykona różne rodzaje marszu i biegu
– naśladuje ruchy zwierząt, zabawek itp.
– przekłada, rzuca, operuje przyborem w czasie marszu i biegu
– wykona następujące kroki i figury taneczne: haczyki, wężyki, obrót w prawo i w lewo, krok z obrotem, para za parą, młynek
Dziecko nauczy się ruchów i kroków opracowanych do tańców nowoczesnych:
– umie wykorzystać celowość i płynność ruchów z użyciem przyboru i bez
– ma poczucie świadomego ruchu, unika ruchów chaotycznyc i zbędnych w trakcie tańców parami
– potrafi estetycznie poruszać się w rytm muzyki
– pokonuje bariery osobowościowe ( wstyd, nieśmiałość, nadpobudliwość )
– współtworzy układy taneczne
Dziecko nauczy się tańców regionalnych i narodowych:
– umie rozpoznać i zatańczyć figury tańców: Grozik, Trzeciak, Maryneczka, Szewc, Kogut
– potrafi rozpoznać i zatańczyć : poloneza, krakowiaka, polkę, kujawiaka, trojaka
[/read]